bjornvika-2014.reismee.nl

Heenreis en eerste visdag

De reis door Noorwegen verliep voorspoedig. Maar tijdens een tussenstop kwamen we een nogal zonderling type tegen die bij een vuilcontainer aan het snacken was, we denken dat het een orginele Noorse Sjønnie was. We haalden de laatste pont naar Vennesund met een speling van 10 min. Onderweg nog diverse elanden gespot waaronder een groepje van 6 stuks. Het terrein van de Bjørnvika-camping was nogal steil waardoor Zeepier die achter het stuur zat slipte en niet meer voor of achteruit kon op de helling. We hebben de kar leeggehaald en met z'n allen de baggage de laatste 50 m omhoog moesten lopen (...waarbij sommigen toch al liepen te hijgen als een pakpaard). Daarna nog "erwtensoep speciaal" van Zeepier gegeten en om 01:30 uur naar bed....of-te-wel gelijk het vis-ritme oppakken.
Vandaag (oeps gisteren al...) het huis verder inrichten en boot instructie van de eigenaar maar nog niet gelijk het water op wegens teveel wind, later op de dag leek de wind wel minder en hebben we vroeg gegeten (wie weet wat??) en hebben we tot 22 uur gevist. De vangsten vielen niet tegen, de eerste kabeljauwtjes worden nu schoongemaakt. Helaas hebben we geen wifi in de hut zodat updaten meer tijd vraagt als ik zou willen, ik moet met de laptop naar de receptie om daar te uploaden.