bjornvika-2014.reismee.nl

Zevende visdag

Een drama op deze visdag, de grote boot is nu echt kapot! Bij het naar buiten varen begon het voor in de boot ernstig te roken en te stinken (toch nog die Pinkelman waarschijnlijk). Na contact te hebben gezocht adviseerde de eigenaren ons toch langzaam terug in de haven te komen. Na hun inspectie bleek de boot definitief defect, de levering van het onderdeel gaat 1 week duren en dan zijn wij reeds vertrokken, dus we hebben de boot ontruimd en de visvinder opstelling ontmanteld, vooral die lijmklemmen werkten niet en trilden los als we op hoge snelheid voeren. Van vissen is daarna niets meer gekomen, het weer verslechterde daarbij ook erg, er stak in de middag een harde wind op en het begon ook stevig te regen. Bij aankomst bij de hut, wachtte ons nog een verassing, er hingen 6 halve-liter blikken Pools bier aan de deurknop met een briefje waarop de groeten van onze Poolse buren stond vermeld. Even om jullie als blog-lezers te informeren; Willem heeft het niet zo op Polen.....hij liep de hele week al angstvallig onze spullen (dure koelboxen) in de gaten te houden of er niets was "geleend". Bij het zien van het bier, waren het opeens goede Polen..jaja.Omdat we op de camping veel diepvries-capaciteit hebben, hebben we ook alvast de vis verdeeld, zodat we de visboxen alvast klaar hebben staan op de dag van vertrek, nou ik kan vast verklappen dat we genoeg gevangen hebben. 's Avonds was het weer een eetfestijn we eten haas....waarschijnlijk een "road-kill" uit de omgeving van de woonplaats van Zeepier, desalniettemin was hij botergaar en smaakte heerlijk met de rode kool. Voor morgen hebben we 2 open boten tot onze beschikking, als het weer wordt tenminste want gisteravond waaide het erg hard.