bjornvika-2014.reismee.nl

Vijfde en zesde visdag

Het is erg onhandig om geen wifi in de hut te hebben want ik kom er amper aan toe even iets te schrijven, omdat het tot 's avonds laat vis schoon maken en inpakken is. Eergisteren waaide het 's ochtends zo hard dat vissen met de boot onmogelijk was. In plaats daarvan zijn we wezen forelvissen in een oude kwekerij die wordt opgeheven, tegen betaling kon je zalmforel vangen. Omdat je per kilo moest betalen en je nooit weet hoe groot de vis is die je vangt, is het lastig in te schatten wat de totaalprijs van de gevangen vis is. Zeepier ving een dermate grote dat hij toch snel aan zijn kilo's kwam. Na het forelvissen, hebben we Torghatten nog beklommen. Deze inspanning is tot op heden de grootste sportieve fysieke activiteit van alle visvakanties die de heren hebben volbracht, een klim van circa 30 min over een Noors wandelpad, de tocht door het gat en een afdaling aan de andere kant met veel losse stenen, op de terugweg nog een eland gespot. Gisteren viel in de loop van de ochtend de wind weg, zodat we weer naar de verre stek konden dar hebben we in bijzonder korte tijd erg veel gevangen....voor de ingewijden: 2x een grijs krat vol, waarbij we in 2 driften 6 -en 7 forse kabeljauwen hebben gevangen. Tijdens deze vangst kwam er ook nog een heilbot mee naar boven zwemmen omdat die achter een vis aan joeg die omhoog werd gehaald. Zoals op de foto's is te zien zaten er mooie vissen tussen; de grootste was ca. 95 cm. Uiteraard werd het weer een latertje voordat alle vis was verwerkt.