bjornvika-2014.reismee.nl

Derde en vierde visdag

Gisteren hadden we een beetje pech met de boot, de contactsleutel functioneerde niet meer, maar de motor bleef wel lopen. Gelukkig waren we nog niet ver uit de buurt om contact te zoeken met de eigenaar. Hij vroeg ons om voor de zekerheid om toch maar terug te komen dan kon hij er meteen naar kijken. Wij hebben onze bammetjes maar op het zonnige terras opgegeten en aan ons bruinschema (zie voor de foto's de blog van Zeepier!) gewerkt en gedacht aan jullie in NL omdat we alle regen naar Nederland hebben gestuurd..... Al gauw was het probleem gefixt en zijn we het water weer opgegaan, maar later op de middag stak er een gemene noorden wind op die het vissen zeer onaangenaam maakte. Vandaag hebben we eerst overlegd met Benny, een van de twee eigenaren, we kregen het advies verder uit de kust te visssen, maar er was nu juist wel weer veel wind voorspeld. Daarom zijn we eerst naar het noorden gevaren en hebben we direct voor Torgatten gevist in de luwte, waar we toch al leuk vingen. Later ging de wind er compleet uit en zijn we ver buiten de kust geweest, vlgs de GPS 20 km hemelsbreed! We hebben daar goed gevangen totaal anderhalve kist....werk aan de winkel vanavond dus. De terugtocht werd hectisch, die wind kwam toch, er kwam veel water overwaaien en er hangen nu een flink aantal zoute-vispakken te drogen hier. De eerste 2 foto's zijn niet in een museum genomen maar in de kiosk van de camping; en soort van Malle-Pietje verzameling (bekend voor de 50+ onder ons) van de meerst rare spullen. Verder zijn we erg blij met jullie reacties, bedankt alvast ook namens de andere mannen.